Monday, December 3, 2012

Si Kunang Timur......


Si Kunang Timur......
Salam Untuk kalian...kali ini bersua lagi didalam blog ku ini..
Agaknnya Sudah lama aku menyepi & menghilangkan diri..
Munkin ini desebabkan terkejar dengan kesibukan dunia yang nyata adalah kehidupan yang sementara...kali ini aku ingin mencoretkan sedikit pasal perihal ku dialam 20an..
Setelah menghabeskan Pelajaran SPM Pada tahun 2006 dengan result enough2 eat..Sambil2 menungu panggilan Dari U,aku mendaftarkan diri as Form 6 student at Sekolah Menengah Tengku Mahmud I..Jodoh xlama dgn geng2 form 6, aku terima offer ntok aku continue belajar at Universiti Kuala Lumpur ( UNIKL MIAT ) dalam jurusan Diploma Engineering Technology In Helicopter Maintenance..Ape lagi beb!,..terus ON jek...Hati gembira bagai n Rasa Sonok sakan xsbar2 nk pi blajar at  kl der...!Lebey2 agi dalam bidang Aviation nie..Dah berangan jadi pilot n engineer dah aku rase,... tInggal Pamily N Kekawan at kg dengan tujuan menuntut ILmu.. Jauh disudut hati xsedey pun n rasa berkobar2 nk duk kl.. dAlam masa yang sama gak, xsape pun kekawan dpt belajar at sane,..
Dalam pikiran imaging yg UNiVERSITI KL nie at KotaRaya KL...upe2nye..jauh dipendalaman Dengkil n Atas Bukit Sepang....Dalam Hutan upenye !!!!HAMPEH!!!!!....tapi i don’t care!niat Nk menontot ilmu kan....Sesampai jek dh tgok MIAT dgn Kmegahan KAPAL TERBANG n JenterA2 len..WOW!!!!!Life is Begin Now!!!Heloo Everybody Im NEW here..hehehe...berlagak kecek omputih siak!!!daftar2 punya daftar n ditempatkan di apartment blok 1...mana nk cari kawan baru nie..????segan gak nie,..Masuk jek dalam bilik aku, di gengkan dengan Dak Degree asal Dari PENANG,...Nama Dia Rashid..Muke Ala MR BEAN....so dak2 nie panggil dia BEAN MESIA..hahhaha...Minggu Suai Kenal CAM hamPeh...Si Senior berlagak nak mampus!!!padahal umo beza setahun jek kot...Kene ragging la buat aktiviti cam haremmmQQ!!!Berbulu gak dak2 nie...Paling Pailang kene nyanyi Lagu ‘WARISAN’ tengah2 Pagi...
Setelah abes Suai Kenal tue,mula la proses pembelajaran...Ditempatkan di kelas HELICOPTER 2 n total sume dak 19 0rang...n salah sowing dari tue Pompuan n Nama dia SAZA....tapi lagak dah cam laki dah..hahha....Aku post sket pic dak2 nie...tapi xjelas lak...


Camner korang nengok”???gempak x team2 aku..hahhahaa.....suka duka semasa belajar nie agak susah dilupakan...TApi aku tetap bangga dengan kejayaan GROUP aku iaitu terdiri Daripada SEDDI,RIDZUAN,MUJAHID & HUSNUL....Adanya geng2 nie..Terhasil lah TEAM “JUMPER” Group!! The Best Ever On Helicopter 2..hehehhe..Post Sket WajaH2 Kesayangan Hamba...hu3..--------à>>>>

Thanks to u oolsss!!!!Saling Kerjasama DAlam Menjayakan Sesuatu tugas yg diberikan...Sering mendapat Pujian Dari Lecture2 dgn hasil hasil kerja yg dipamerkan..CAYALAH BEB!!!!UNTUK pengetahuan Sume Nie GENG2 PANTAI TIMUR....Kelantanesse n Terengganues...Sekarang Sume dah Mengikut Haluan Masing2....HUSNUL telah membina kerjaya At WessTar Aviation At KB.. SEDDI lak menjadi askor TUDM dalam Bidang Maintenance Pesawat...IWANG n MOJA lak Continue study in Degree at MIAT....mybe xlama lagi abes la pembelajaran diorang nie...BIla ekk agak2 nk gathering dgn geng2 nie...?????masing2 busy n agak susah nk buat pertemuan...Start Separate dgn geng2 nie semasa ON JOB TRAINING...Aku Dapat OJT at SUBANG SKYPARK at MYCOPTER AVIATION SERVICES..bersama denganku adalah AFFAN, MAN & PAAN..Gila2 Punya Dak praktikal...JEDDAI...! Macam2 Keje Aku n The Gang Kerjakan...Bangkai PESAWAT aku Modified kan...KOBOI gang With MR Mark Greggo n MR AMRAN from HAMMOCK HELICOPTER SERVICES!!!ape lagi pesawat maw Dibaraikan...???hahahhahahhaa...Salute lah!!! Xpasal2 aku digelarkan The HyrauLic Man n Craft Man!!!!!Keje bagai nak Rakkk,,..ingatkan terus dpt keje kat situ..tp,hampeh...bukan rezeki aku agi....:-(...Ad try Mintak Kat WESTAR..tp...waiting jek manjang.....Sabar2............................!!
Setelah 3taun Setengah belajar kat MIAT,Kami Berjaya menamatkan seisi pembelajaran dan Berjaya mendapat segulung DIPLOMA dgn CGPA 3.75...wow!!!xkene bayar balik pinjaman mara sebanyak 52K....Alhamdulillah.............!!!!!!!!!!Lega rasanya....Kekawan Lain xkurang Hebatnya.......:-))...MASuk lak Alam Penggangguran!!!!!!!!...tapi aku xbersahaja.....KEJE aku DRIVER LORI...coz Aku Minat KejE workload........SUSAH2 DAHULU>..ITU Akan Mangajar Erti Kehidupan yg Sebenar!!!! AKU YANG HUMBLE NIE....................”DRIVER LORRY NEWSPAPER IS MY 1ST JOB” With my Beloved BRoTers..
Our Destination Is from Penang and Deliver to HQ Berita Harian Kelantan...Soo soo Far Away....!!Eh Abam Lori Nak Speaking lak deh!!!hahahha..BEse la der im take Newspaper NEW Straits Times..5 jam Perjalanan mengharungi Banjaran TITIWANGSA...Merentasi tasik GRIK...WOW!!!!So Amazing!!!Keje macam BUrung Hantu...Pagi Waktu tido n malam berjaga....Start With susah n skrg Alhamdulillah abg aku dah ad Bisnes n Lori Sendiri,,,alot of Kemajuan....Chaiyok2!!!! AKU PULA??????? APA PEKERJAAN KU SEKARANG??????
 To be continued.......

No comments:

Post a Comment