Tuesday, March 1, 2011

~~~Rahsia Bulan KelahiranKu~~~


Assalamualaikum....salam 1 march..hepi tetibe jek bile bulan mach datang..rasenye ade something yg boley menggembirakan hati ku...mana tidaknya..coz aku dilahirkan dlm bulan tue...aku dilahirkan pada 26 Mach 198*...makin hari makin meningkat usiaku..tp,adakah aku makin baik?aku manusia yg mcm mana?

Ada 3 kategori manusia :-

BERJAYA : Hari ini lebih baik daripada semalam ?
TERPEDAYA : Hari ini sama seperti semalam ?
CELAKA : Hari ini lebih teruk daripada semalam ?


Mudah2han aku tergolong dalam kalangan manusia yg BERJAYA...insyaallah...
!Aku akan pastikan hari yg aku lalui adalah hari yg baik dari semalam...tahun ini lebih baik dari taun lepas...inilah sedikit gambaran tentang diriku..:-



korang nilai lah sendiri aku bagaimana..btol or x?hmm..apa yang baik terus dikekalkan dan dijadikan lebih baik..n ape yg lemah ku cuba perbaiki menjadi baik...aku juga percaya xda manusia yg perfect di dunia nie...mesti ada gak kekurangan..so,bersyukurlah dgn apa yg kita ada..ku utuskan Secangkir Doaku Di Lembaran Baru ku ini...:-

Ya Allah!
Jadikanlah lipatan hari ini pembuka bagi kejayaan,
ketenangan yang menyeluruh untukku dan kaum Muslimin

keseluruhannya memelihara agama-Mu.
Hamparkan di dalamnya hamparan rahmat-Mu

sepertimana Engkau berikan kepada hamba² Mu yang terpilih.

YA Rahman Ya Rahim,

aku bermohon kepadamu
Kau ampunilah segala dosa²ku hari ini,

semalam yang telah lalu dan akan datang sama ada yang sengaja atau tidak .
Kau ampunilah dosa² kedua ibubapaku,adik beradikku, guru²ku ,
sahabat²ku, jiran tetanggaku juga muslimin keseluruhannya.
Kau ampunilah kami semua.
Kau lepaskanlah kami semua dari azab api neraka
dan berilah kami keselamatan di dunia dan di akhirat.

Ya Allah,

kekalkanlah tahun yang akan datang dalam hidupku
dengan catatan kegembiraan,

kebahagiaan dan kelapangan,
supaya aku dapat rasakan dalam detik hidup ini

kenikmatan yang ada padanya.
Tetapkanlah imanku, kesihatan tubuh badanku
juga kesenangan harta benda,

sesungguhnya Engkau Maha berkuasa
keatas sesuatu dilangit dan dibumi.

Amin Ya Rab’bil Alamin

No comments:

Post a Comment